"Ett brev betyder så mycket" var en reklamkampanj som dåvarande Postverket körde ut brett med början 1960. Syftet var att uppmuntra svenskarna att skriva fler brev och vykort, och därigenom stärka brevets roll som kommunikationsmedel. (Thore Skogman gjorde även en låt med samma titel samma år).
Men både låten och sloganen verkar vara glömda på Finansinspektionen. Det långa brev som Heimstadens vd Christian Fladeland skrev till myndigheten och som vi refererade i går verkar nämligen inte att få myndigheten att komma på andra tankar. Detta trots hårda ord om "missförstånd" och "felaktigheter" som Heimstaden påpekade.
"Vi är trygga i att den bedömning som vår styrelse har gjort är korrekt", skriver FI:s kommunikationschef Vidar Lindgren i ett mejl till DI.
Samma tidning har även hittat ett svar som FI har skickat direkt till Heimstaden AB med anledning av bolagets brev där man kan läsa:
"Finansinspektionen kommer inte att vidta någon åtgärd med anledning av skrivelsen", står det i mejlet.
Heimstadens brev betydde uppenbarligen inte så mycket, konstaterar Pensionsnyheterna.